Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Győr, Kodály u. 23.

(Jeneyné Ihász Ilona, 2013.04.21 13:06)

2000-ben gyártott Scenic immobiliserje letilt, minden előzetes nélkül. Csináltattunk új kulcsot, a helyzet nem változott. A piros kialszik, de nem kap üzemanyagot. Várok kb 3 percet, nem indul. Újra,nem indul. 5 perc múlva elindul. Mire lehetne gyanítani? Nagyon idegesítő!
Köszi a segítséget! Nagyon hasznos, sok rétű az oldal! Hasznát vesszük!

Re: Győr, Kodály u. 23.

(Tulaj, 2013.04.21 13:48)

Teljesen biztos, hogy az immobiliser tilt le? Hiszen ha a piros kis led nem jelzi, akkor az elvileg enged. Amiket megnéznék:
-üzemanyag szivattyú, tankszellőzés, pl ha menet közben egyszer csak megáll, akkor levenni a tanksapkát, nincs-e benne vákum,
-inercia kapcsolót megnyomnám, hátha, illetve megnézni, hogy minden rendben van-e vele, piros vagy fekete, a motortérben, egy ilyesmi:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=112951019&t=9031333

-megnézném a felső holtponti jeladót, tiszta-e, illetve egy kis kontakt spray nem árt a csatlakozójába. Ez a váltó és motor találkozásánál figyeli felülről a lendkereket, egy ilyen kis szárnyas dolog:

http://www.gumomegane.eoldal.hu/cikkek/muszaki-kisokos/felso-holtponti-jelado.html

Ezek így hirtelen csak tippek. Pontosan mikor nem indul a kocsi? Hidegen? Melegen? Vagy menet közben áll le?

Re: Re: Győr, Kodály u. 23.

(Tulaj, 2013.04.21 13:50)

Immobilisernél lehet még az érzékelő gyűrű is hibás.

Tanksapka

(Péter, 2013.04.18 14:27)

Szia!

A tanksapkazáram tönkrement. Ezt esetleg házilag meg lehet javítani?

Re: Tanksapka

(Tulaj, 2013.04.18 22:15)

Itt a letöltésekben találsz egy külföldi linket, de vannak képek, de inkább cserélni érdemes a motort, vagy vannak akik inkább vesznek kulcsos tanksapkát az ajtó alá.

Re: Re: Tanksapka

(Péter, 2013.04.18 23:27)

Köszönöm! :-)

Műszerfal

(Kris, 2013.04.17 21:43)

Szia!

Nekem egy grafitszürke Scenic-em van, ugyanazzal a motorral, mint a tied. Olyan problémám lenne, hogy amikor fékezek/indexelek/berakom hátramenetbe/akármilyen "új" világítási dolog bekapcsolódik, felvillan a műszerfalon egy pillanatra a hátsó ködlámpa jele. Ez mitől lehet? Mi lehet a megoldás, illetve hogyan lehet megoldani?

Előre is köszönöm!

Üdv, Kris

Re: Műszerfal

(Tulaj, 2013.04.17 22:06)

Ez a tipikus testhiba. Ez volt nálam is, és volt a kis Clio II-nél is. Nagy valószínűséggel megoldja a problémádat a következő pár lépés. Az első, a panelt vedd ki, amiben az izzók vannak. Scenicnél a panelon két egyforma csatlakozó aljzat van, az egyikbe van a csati bedugva, jegyezd meg melyikben. Ha kivetted a panelt, egyenként vedd ki az izzókat, takarítsd meg az érintkezőiket, majd mindegyik helyre tegyél új izzót (vissza lehet a régieket is megtakarítva, de be lesznek már sötétülve, legalább nem kell egy darabig hozzányúlni...). A csatit fújd be kontakt spray-vel, dugd át a másik aljzatba, amelyik eddig üresen volt. A kontaktus mindenhol jó legyen. Ezt mindkét oldalt érdemes megcsinálni, ha van vonóhorog, akkor érdemes annak a csatlakozójára és a bekötésére is ránézni. Amit még meg kell nézni, az a testelés hátul. Ez a vacakabb, mert emlékeim szerint ehhez le kell venni a két műanyagot mindkét oldalt, ehhez azért bontani kell... Asszem először le kell pattintani a felső hangszóró fedelet, majd gumikéder le az italtartónál, majd oldalra az is lepattintható, ezután van pár csavar, egy az italtartó alatt, egy a biztonsági övnél valahol, kettő hátul a gumikédernél, a bal oldalinál még a nagy rekeszben is van belül a gumirögzítő mögött, jobb oldalinál meg még a lámpa csatlakozója is ott van, hirtelen ezek jutottak eszembe, lehet van még csavar, oda kell figyelni. Ha nincs ott a műanyag, akkor látszanak majd, a kábelek két oldalt, ahol a kasznihoz van csavarozva oldalanként egy-egy fekete kábel, azokat kell megtakarítani. Mielőtt bontasz, próbáld ki, hogy a korábbi műveletek nem oldották-e meg a problémát, hátha ezt megúsznád. A nagy szétszedéshez ebben a mappában van pár kép segítség képpen:

https://scenicrxt.eoldal.hu/fenykepek/szereleshez-segitseg/zajcsillapitas-hatul/

Re: Re: Műszerfal

(<Soma>, 2013.04.18 09:31)

ha meg nem testhiba, akkor a halálukon levő gyújtótrafók is tudnak ilyet okozni :)
(nálam így jelezték a halálukat)

Re: Re: Re: Műszerfal

(Tulaj, 2013.04.18 11:57)

Azért legyünk picit optimisták, hátha csak ennyi a gond. :-)

Re: Re: Re: Re: Műszerfal

(Kris, 2013.04.18 14:22)

Hajjajj, ezzel bajban leszek, mert nem vagyok valami műszaki zseni. Majd valamit megpróbálok alkotni.

Köszönöm a segítséget! :)

DRL bekötés

(Gábor, 2013.04.17 15:22)

Szia!
Azt szeretném kérdezni, hogy amit építettél DRL elektronika, annak a járó motornál lévő 12V-ot honnan kötötted be?
Magát az elektronikát hol helyezted el?
Köszi.

Re: DRL bekötés

(Tulaj, 2013.04.17 21:52)

Maga az elektronika konkrétan 3db relé egymás mellett. :-) Most konkrétan a bal első lámpa mögött van, de betehettem volna a lámpa mögötti biztosítékházba. Az a lényeg, hogy ne tudjon beázni. Nálam a gyújtáskapcsolónál a vastag vezetékről kapja a gyújtáspluszt. Természetesen ezt lehetne elegánsabban is bekötni, ha még egy relét beköt az ember és ezt a gyújtáspluszt csak kapcsolásra használja, és a tápot az akkura kötni, de mivel egyébként sem az a célom, hogy teljes fényerővel világítsanak az izzók, így nekem tökéletesen megfelel. Így az utastérbe sem sok kábelt kellett behúznom. Asszem csak a kapcsoló szál kellett, meg a gyújtásplusz.

Mezőkövesd

(Zoltán, 2013.04.16 19:54)

Üdvözlöm!

Gratulálok ehhez az oldalhoz, királyság.

2 napja lettem Renault Scenic 1.9 Dci tulajdonos (2001), imádom ezt az autót. Sajnos vannak bosszantó hibái, amiiket én tudok megoldani.

Akku cserét követően a fedélzeti számítógép a központi kijelzőn folyamatos villogó csíkozást jelenít meg pl. átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztásnál. Van-e erre valami megoldás.

A másik hibajelenség, hogy visszajelzőn folyamatosan kevés tartalmúnak jelentkezik az ablakmosó tartály, illetve megjelenik a Serv felirat is. Mindkét tartályt feltöltöttem (fényszórómosós lámpák), azonban a hibajelenség ismét jelentkezik.

Remélem van valamilyen ötlete.

Üdv: Zoli

Re: Mezőkövesd

(Tulaj, 2013.04.17 21:34)

Az akku csere utáni dologra nincs ötletem, hogy miért nincs infó a fedélzetin, talán valamilyen biztosítékra gyanakodnék, nem tudom. A serv + alacsony folyadékszint lámpára van sejtésem. A vezető oldali tartályban, ami a lámpa mosóé, tuti van egy úszó érzékelő, szerintem azzal lesz a bibi. Vagy a kábele szakadt valahol, vagy az úszóval van gond. A bal oldali kerékjárat hátsó dobbetétjét kell levenni, hogy hozzáférjen az ember. Az ábrán a 4-es:
https://scenicrxt.eoldal.hu/img/original/247/big_0009496318.jpg

váltó

(tmz, 2013.04.16 08:40)

Sziasztok!
Nagyon frankó oldal sok hasznos infót találtam rajta és a verda is nagyon szép:)

Olyan kérdésem lenne hogy nekem egy m1 ph1 (98-as) 1.6 os röncim van amit már nagyon szépen rendbe raktam viszont most a váltónál akadt egy kis gondom. Még pedig hogy "hidegbe" kevés váltogatással tökéletesen jár a váltóm viszont tegnap hazafelé sokat dugóztam és akkor éreztem azt hogy a váltókar amikor sebességből visszateszem üresbe akkor a kar nehezebben mozgott..na most utána jártam olvastam itt rönóék szerint sincs kutyacsont hanem egy rugó van ami megszokta adni magát és ettől lehet állítólag ilyen probléma..a rönónál azt mondták hogy ha ez a baj az nem nagy tétel és gyakori hiba.. kérdésem hol keresem hogy tudom ezt ellenőrizni?

Megtisztelő válaszod előre is köszönöm

Üdv.

Tamás

Re: váltó

(Tulaj, 2013.04.16 09:15)

Kutyacsont van, de az egy tartó bak, ami a motor előre-hátra billegését akadályozza, a motornál alul középen van. A váltóra rátérve hirtelen egy rugó ugrik be, ami a váltóbotod alatt van közvetlen alulról. Az egyszerűen ellenőrizhető, (egyébként alulról meg lehet nézni, lehet, hogy van rajta egy hővédő lemez, de talán kilátszik alóla) pl ha üresben van a váltóbot, akkor ugye tudod mozdítani jobbra-balra, ez a rugó húzza vissza alapállásba. Tehát, ha alapállásból elhúzod oldal irányba, hirtelen nem tudom merre feszíti a rugó, az a lényeg, hogy az egyik irányból vissza kell húznia a váltóbotot az alaphelyzetbe. Ha bárhová tolod a botot és az ott is marad mindig, akkor valószínű elmúlt a rugó. Viszont, szerintem ettől nem lesz nehezebb váltani...
Sőt, ha netán hidegen megjavul, akkor szintén más lehet a probléma. Váltó olajad mikor volt cserélve? Akár olyan is lehet, hogy a kuplung nem emel ki rendesen és amiatt nehezebb váltani. Próbálj meg utána járni ezeknek a dolgoknak, érdemes a kuplungbowdent is megnézni, könnyen jár-e, nem szálkás-e, sokkal jobb egy ilyen hibát otthon felfedezni a garázsban, mint amikor útközben mondjuk elszakad. Biztosan lehet más probléma is, hirtelen ezek jutottak eszembe, viszont vedd úgy, hogy a kocsi adott egy jelet, próbálj meg utánajárni ennek, lehet, hogy apróság, de lehet nagyobb dolog előjele is, pl váltóhibáé...

Re: Re: váltó

(tmz, 2013.04.16 09:57)

Köszönöm Válaszod a váltóba kb 2 hete cseréltem olajat..illetve amikor meg vettem picit akadozott mint kiderül a bakok véget az összeset cseréltem és hibátlan lett tényleg úgy járt mint a vaj.. ahogy most is hidegen teszi nem akadnak a sebesség fokozatok pontos a váltó..egyedül tegnap jelentkezett ez hogy dugóztam egy órát és akkor volt az hogy a kar nehezebben mozgott..ez az említett nem könnyen húzta vissza a helyére magát hanem nehezebben ha üresbe tettem és ugye ott könnyen kéne járni akkor is nehezebben mozgott oldal irányba és érzésre is olyan volt mintha pl egy gumiba akarom mozgatni és nem akarja elengedni hanem szorul..a kuplung még nem volt cserélve de nem fog fent és váltásnál is szépen lehet tenni a sebességeket..most kimentem és mechanikusan megmozgattam a bowden résznél a kart az is szépen mozog nem szorul és a bowden sincs megtörve stb persze ezt csak a motortél részéről láttam néztem végig..ezek szerint feküdjek be alá és ott látnom kell ezt a rugós szerkezetet mert ahogy olvastam/írtad ennek szépen vissza kéne húznia magát..

Re: Re: Re: váltó

(Tulaj, 2013.04.17 21:23)

Az a lényeg, hogy a rugó csak oldalirányban húzza vissza. Tuti jó a váltóban az olajszint? Azért ha nemrég piszkálva volt, nézz rá, biztos ami biztos. Nekem nincs valamiért jó érzésem ezzel kapcsolatban, de nem akarlak megijeszteni.

Mezőkövesd

(Zoltán, 2013.04.16 19:54)

Üdvözlöm!

Gratulálok ehhez az oldalhoz, királyság.

2 napja lettem Renault Scenic 1.9 Dci tulajdonos (2001), imádom ezt az autót. Sajnos vannak bosszantó hibái, amiiket én tudok megoldani.

Akku cserét követően a fedélzeti számítógép a központi kijelzőn folyamatos villogó csíkozást jelenít meg pl. átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztásnál. Van-e erre valami megoldás.

A másik hibajelenség, hogy visszajelzőn folyamatosan kevés tartalmúnak jelentkezik az ablakmosó tartály, illetve megjelenik a Serv felirat is. Mindkét tartályt feltöltöttem (fényszórómosós lámpák), azonban a hibajelenség ismét jelentkezik.

Remélem van valamilyen ötlete.

Üdv: Zoli


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24

Következő »