Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása 3.rész

Itt már kicsit porosabb:

 

regec--15-.jpg

regec--16-.jpg

Pár ujjlenyomat helye megmaradt a porban a hátulján, így a banda úgy gondolta, hogy milyen vicces lesz zsíros kézzel alaposan összefogdosni a farát...

 

Menetközben ez látszott a visszapillantóból, ennek a porfelhőnek köszönhetően lett poros a kocsi:

 

regec--17-.jpg

Leérve az autó eddigi legporosabb, koszosabb állapotát láttam:

 

 

regec--18-.jpg

regec--19-.jpg

regec--20-.jpg

A szép remekművek azért nem fogtak meg annyira, hogy rajta hagyjam, hazaérve lemostam Regéc porát:

 

 

regec--21-.jpg

regec--22-.jpg

regec--23-.jpg

regec--24-.jpg

Itt pedig egy kép vaku nélkül, igaz, mivel szürkület volt már elmosódott picit a kép, de legalább világosabb, mint az előzőek:

 

 

regec--25-.jpg

Itt pedig a mai nap eredménye:

 

 

regec--26-.jpg

regec--27-.jpg

Szóval lett benne pár plusz km, de átlagot tekintve én elégedett vagyok. A klíma szinte egész úton ment, hegyes-völgyes terepen kellett mennie az autónak, mondjuk nem hajtottam, csak egy-két padlógázas előzés volt, így ezzel a mostani 6.4l-es átlagfogyasztással elégedett vagyok.

 

 Ideje volt már megejteni az olaj és szűrő cseréket. Neki is láttam ma, kicsit poros volt már a motortér:

 

dscf0355_800x533.jpg

dscf0356_800x533.jpg

Kicseréltem a légszűrőt, íme a régi:

 

 

dscf0364_800x533.jpg

És az új, ami bekerült:

 

 

dscf0365_800x533.jpg

Kicseréltem a benzinszűrőt is, na melyik az új:

 

 

dscf0366_800x533.jpg

Itt megjegyezném, hogy szűrő cserénél érdemes odafigyelni pár dologra. Az egyik, hogy valami kis tároló edényt tegyünk alá, amikor leoldjuk valamelyik csövet, túl sok benzin nem fog kifolyni, csak ami a vezetékben éppen benne van, de ez a kis mennyiség se kerüljön a földre, illetve jó lesz az majd valamit megtakarítani. Ha alatta vagyunk, akkor vigyázzunk arra is, nehogy a szemunkbe fröccsenjen, nem kellemes, utána lehet bővízzel öblögetni... Az új szűrő berakása után, mielőtt indítunk, érdemes kb kétszer rárakni a gyújtást egy fél percre, hogy a csőbe került levegő szépen eltűnjön, így nem fog annyira prüszkölni a motor beindítás után.Természetesen a beszerelési irányra figyeljünk.

Megvolt a pollenszűrő csere is a klímatisztítás után, annak írnám, aki ritkán cserél, hogy a használt szűrőben kb. 6-7ezer km volt csak, itt is látszik a különbség:

 

 

dscf0367_800x533.jpg

Leengedtem a régi olajat, azért kezdett már fekete lenni, kicseréltem a régi olajszűrőt, majd megkapta a friss Elf olajat. Kicsit meg is törölgettem a motorteret, ne legyen olyan poros:

 

 

dscf0368_800x533.jpg

dscf0369_800x533.jpg

Csináltam pár képet az aljáról, egy kevés olaj volt csak a váltó kapcsolóján, és egy pici az ékszíj felől a teknőnél, egyébként jól nézett ki:

 

 

dscf0373_800x533.jpg

dscf0374_800x533.jpg

dscf0375_800x533.jpg

Ezután kitakarítottam belülről is, szappanos vízzel megmostam a bőr dolgokat, illetve kapot egy kis műszerfalápolót minden műanyag, és akkor már a szőnyeg és az ülések se maradjanak ki, azok meg kaptak egy kis kárpittisztítást:

 

 

dscf0378_800x533.jpg

dscf0379_800x533.jpg

Km óra állás olajcserekor, 190275km:

dscf0381_800x533.jpg

Kissé meleg nap volt:

 

 

dscf0382_800x533.jpg

dscf0383_800x533.jpg

dscf0384_800x533.jpg

dscf0385_800x533.jpg

dscf0387_800x533.jpg

dscf0388_800x533.jpg

És akkor már kapott egy külső takarítást is, ne legyen poros ott sem:

 

 

dscf0389_800x533.jpg

dscf0390_800x533.jpg

dscf0391_800x533.jpg

dscf0392_800x533.jpg

dscf0394_800x533.jpg

dscf0395_800x533.jpg

dscf0396_800x533.jpg

dscf0399_800x533.jpg

dscf0402_800x533.jpg

Egyelőre ennyi. Most a hűvösön pihen a garázsban, kicsit pihenőre fogom, de útra kész. :-)

 A múltkor bekerült a mélydoboz, úgy döntöttem, hogy berakom az autóba a régi pindur Sony "erősítőmet". Nem túl nagy valami, de lehet rajta állítani mélyet, az első hangszórókat is ez hajtja, mint ahogy hátul a mélyet, ezt fel lehet kicsit tekerni, és akkor szebb hangja van, a két gyári hátsó hangszórót pedig egyszerűen a fejegység fogja szólaltatni, ez utóbbi még várat magára, mert nem volt kedvem kábelezni, a többihez adott volt minden. A kis erősítő adatai:

 

sonyadatok.jpg

sonyadatok2.jpg

Látszik, hogy egy kisebb valami ez, nekem nem is kell túl nagy zene, ez nem szívja az akkut, és nem foglal nagy helyet, a műszerfal alatt el is lehet rejteni. Így néz ki:

 

 

xm-423sl-1.jpg

xm-423sl.jpg

Javult vele a hangzás, összeáll ez végül. :-) A két első ajtóban is felragasztottam a zajszigetelő lapokat, nem rezonál már be az első ajtó úgy, mint eddig.

 Kaptak az üvegek és a tükrök egy alapos tisztítást kívül-belül, az alkoholos Clean-t nagyon szeretem erre a célra, könnyű vele dolgozni, és látványos az eredmény.

Új dologról most nem tudok beszámolni, még gondolkodom, mit csináljak rajta. Szépen teszi a dolgát, most volt egy hosszabb utam, 5 személy, reggeli indulás, így akkor még nem klímával, csak néha rövid ideig, haza pedig melegben, akkor szinte végig ment a klíma, 6,3l-es fogyasztással. Megnéztem benne az olajat, szép színtelen, de ennyi idővel a csere után, ez a miniumum. Íme:

 

polol--1-.jpg

A pálca bal oldala a száraz, a jobb oldala az olajos természetesen.

 

Ma pár kisebb karcot eltüntettem, kapott egy kis polírozást, illetve most is kívül-belül szép tiszta, úgy tettem le a garázsba, elég csúnya időt mondanak, nem szeretnék jégesőt rá, jó lesz neki a fedett helyen. Polírozás után most nem készítettem képet, már rám sötétedett, de előttről itt van két kép:

 

polol--2-.jpg

polol--3-.jpg

A képről látszik is, hogy kicsit kékes a fényszóró. Ideiglenesen kikerültek belőle az Osram izzók, mostanában ezekkel a kékebb izzókkal használtam. Az oka egyszerű, ezzel a menetfény fehérebb. Valamelyest jobban néz ki ilyenkor, viszont amikor éjszaka felkapcsoltam a fényszórót, akkor meg néztem nagyokat, hogy mi van, miért nem világít... Világít az, csak ezek a kék izzók ilyenek. Kékes gyenge fény. Semmit nem lehet velük látni. Mennek vissza az Osramok, inkább legyen kicsit sárgább, normál izzó színű a menetfény, de éjszaka lássak a fényszóróval, azért van. Hallgattam csinosítgatás közben a rádiót, elég ez a mély. Néha még sok is. Menet közben, ha kicsit odatekerem neki, akkor még érzem a háttámlán a mélynél a lökéseket. Elégedett vagyok vele, mégha ilyen házi dolgok is ezek. Jó így, elégedett vagyok vele, könnyen tudom állítani elöl a távirányítóval. Nem is kell több. 

Újabb tervek. Egyelőre elméleti szinten, meglátjuk, mi fog belőle megvalósulni. Hangszigetelés, rezgéscsillapítás, amiről szó van. Igazából így sem hangos az autó, de foglalkoztat a dolog. Nem túl vészes árban, és lehet szerelgetni. Szóval. 50cmx50cm-s lapokban gondolkozom. Ezeke öntapadó lapok, kifejezetten ilyen célra:

http://www.zajcsillapitas.net/mainproducts/rezgescsillapitok/pf-830-20.html

Első elképzelésem szerint, a motorháztetőre a gyári szigetelés alá kerülne kettő, formára vágva, a két mélyedésbe, ha valaki vissza nézi a képeket, látszik, mire gondolok. Kettő a tűzfalra, vagy a motortér felől, vagy belülről, igazából nem tudom még mennyire bírja a hőt attól függ, hogy melyik oldalra. Az ajtókba kerülne 1-1db. Elöl a doblemezhez tennék 1-1db-ot, a padlóra, így csökkentve a gumi és futóműzajokat. Kettő db kerülne a csomagtérajtóba, és kettő menne a pótkerék fölé, a kárpitra. Esetleg oldalanként 1-1db mehetne a hátsó doblemezre a műanyagok alá. Tovább vatelin hátulra az előbb említett műanyagok alá. Még egy kis vateli mehetne a hátul lévő rekeszek köré, van ott bőven levegő.  Elvileg van olyan anyag, amit hifisek használnak, valami bitumenes dolog, mellyel az ajtókat szokták belülről kikenni, ezt nem tudom, hogy egyáltalán mennyibe kerül, és hogy milyen az öntapadós laphoz képest. Ezekből a tervekből lenne jó minél többet megvalósítani.

 Nos, kis pihenő után elővettem az autót, és hát ilyen amikor a porvihar után jön egy pár csepp eső:

 

fenykep0004.jpg

Nem baj, a víz nem tudja, lemosom.

 

Egyelőre csináltam pár dolgot a kocsin. Szereztem még vatelint, s elkezdtem lebontani a hátulját:

 

120518--6-.jpg

Két oldalra tettem, nyelte elfelé rendesen:

 

 

120518--4-.jpg

120518--5-.jpg

Amire érdemes figyelni, én is gondot fordítottam rá, hogy a lámpa vonalában nem igazán praktikus tenni anyagot. Ha megfigyeljük az egy légjárat, egy szellőző, a hátsó ablak magasságától, a legaljáig, ott láthatók is a gumi szellőző nyílások:

 

 

120518--7-.jpg

120518--8-.jpg

Ezekre szükség van, szabadon kell hagyni. Öntapadós lapom még volt, így a csomagtérajtót is szétszedtem:

 

 

120518--21-.jpg

120518--22-.jpg

Természetesen van gyári is fönt, de belekerültek a sajátjaim is:

 

 

120518--24-.jpg

120518--25-.jpg

120518--26-.jpg

A fedő műanyagon van egy szigetelés, na, ezt a jövőben megkétszerezem legalább, most így maradt:

 

 

120518--27-.jpg

Kicsit elöl is bővítettem, kapott még vatelint, illetve az öntapadósból a szélvédő tövében lévő kis műanyag alá. A csupasz lemezfelület:

 

 

120518--9-.jpg

120518--10-.jpg

120518--11-.jpg

És a szigetelő lapokkal:

 

 

120518--12-.jpg

120518--13-.jpg

Természetesen azért ekkora darabok kerültek fel, hogy a szélvédő fűtést, párátlanítást teljesen szabadon tudjam hagyni.

 

Szóltak, hogy a régi cliom az antennánál beázik, így gondoltam megelőzöm a bajt a Scenic-nál, egyébként is kicsit laza volt az antenna, gondoltam leveszem, kap egy kis szilikonos tömítőt. A helye:

 

120518--28-.jpg

Itt pedig belülről, lebontva a lámpa, és a hőérzékelő:

 

 

120518--29-.jpg

Ha már szigeteltem, és szét volt szedve a műszerfal, akkor mutatnék két képet:

 

 

120518--14-.jpg

120518--15-.jpg

Gyanús ugye? Régóta gondolkoztam rajta, hogy viszek egy kis színt a műszerfalba. Tetszett a Sportway szürke órája, vagy a Clio-k órájának szürke szegélye. Ilyen a Sportway óracsoportja:

 

oracsopsportway.jpg

 

Nem akartam másikat venni bele, így ezt alakítgattam, íme az eredmény:

 

 

120518--16-.jpg

120518--17-.jpg

120518--18-.jpg

120518--19-.jpg

120518--20-.jpg

120518--30-.jpg

A kép annyira nem is adja vissza, mert nincs ennyire világos. Talán a középső rész már sok, több dolgot biztosan nem festek át, ennyi már elég. Féltem tőle nagyon, hogy milyen lesz, de számomra egész kellemesen néz ki. Persze, ízlések és pofonok, nekem jó. És végül pár kép, csak úgy kívülről:

 

 

120518--1-.jpg

120518--2-.jpg

120518--3-.jpg

120518--31-.jpg

120518--32-.jpg

120518--33-.jpg

A képek természetesen nagyban is megnézhetők a képgalériában, igaz, kicsit szétszórva, van a főben, a szerelési segítség mappában, s azon belül a zajcsillapítás elöl, zajcsillapítás hátul mappában is. Jó nézegetést.

 Itt egy kép, pár Sportway-en van ilyen lökhárító, és ilyen lámpa, ez nagyon tetszik:

 

vga_figura1.jpg

 

 Pár szó a fogyasztásról. Volt egy kis túra, és gondoltam leírom a tapasztaltakat. Debrecen-Budapest-Debrecen. Induláskor nulláztam a fogyasztási adatokat.  Kocsi telepakolva, oda út meglehetősen sietős. Autópálya, sűvítő szél, 7,9 lett a fogyi. BP belváros, szintén megpakolva, városiasan, néhol kicsit araszolva, de hát nem akartam Bruce Willis útjába kerülni, itt felment az átlag 8,1-re, igaz itt klímázva. Hazaút, autópálya, ekkor már kényelmesen, ekkor lement az átlag 7,4-re. Mondjuk ekkor is meg volt azért pakolva. Ezek az adatok kinek jó, kinek rossz fogyasztásnak számítanak, ez az autó ennyit eszik. Magas, így pályán nagy sebességnél megnő az étvágya is. A műszerfalról meg annyit, hogy tetszik így, érdekes, hogy sötétben is másabb, pedig azt hittem, akkor nem veszek észre különbséget, de igen, a világosabb színen jobban látható a gyári műszerfalvilágítás. De jó így.

Egy kép az Árnyas előtt:

 

fenykep0011.jpg

 

 Meglátogattam az ex Clio-mat, szegénykém nagyon koszos volt kívül-belül, egy kis takarítás kellett neki, de köszöni szépen jól van:

 

dscf0047_800x533.jpg

Volt egy kis ajtónyikorgás megint. Bal hátsó ajtó. Viszont, most hiába fújtam be a zsanérokat, ajtóhatárolót, nem múlt el a hang. Kénytelen voltam kicsit jobban szétszedni, mert az ajtóhatárolótól jött a hang.

 

 

dscf0062_800x533.jpg

Itt a bűnös:

 

 

dscf0063_800x533.jpg

A kis rugók nyöszörögtek, innen már be tudtam könnyen fújni, s ha már szét volt szedve az ajtó, akkor kicsit kapott a zár is, amennyire hozzáfértem, illetve próbáltam még sikosabbá tenni az ablak sínjeit, hogy könnyebb dolga legyen az ablakmotornak. Ha már a balost megcsináltam, nekiláttam a jobbosnak is:

 

 

dscf0064_800x533.jpg

Ha már leszedtem a kárpitot és a kilincset, eszembe jutott egy dolog. Ahogy a kilincs a kezemben volt, beugrott, hogy láttam egy helyen, hogy a mezei fekete kilincset kicsit lefestették, és hasonló lett, mint az újabb típusok alu kilincse. A Scenic-ét nem akartam egyelőre bántani, összrektam, és előkerestem a Megane-ból anno kijött törött kilincseket. Szétszedtem, kiakasztottam a rugót, ekkor alulról a tengelyt tolva felfelé kijön a bowden/pálca húzó rész, ezután meg kijön a kilincs:

 

 

dscf0065_800x533.jpg

Kapott egy kis színt:

 

 

dscf0067_800x533.jpg

Annyira nem rossz, belepróbáltam a törött házba, amiből kivettem:

 

 

dscf0069_800x533.jpg

dscf0070_800x533.jpg

Nem olyan rossz. Kísérleti darabnak tökéletes. Így látom, mit kellene máshogy csinálni esetleg. Az első, hogy a gyári szürke kilincsnek simább a felülete. Valószínű, hogy valamilyen finom papírral kicsit meg fogom csiszolni a kilincset, hogy sima legyen. A fényes felület miatt, szerintem lakkozni is fogom, így időtállóbb lesz szerintem, hiszen ezt az alkatrészt elég sokat fogdossa az ember. Viszont, a festés miatt ahogy a kilincset az ember a házba illeszti, passzosabb, tehát festés előtt kicsit ott érdemes csiszolni belőle, hogy könnyen járjon. Ha sikerült egy szép darabot csinálnom, akkor kipróbálom, hogy passzol-e a mostani kilincs helyére, hogy ne azt kelljen átfesteni. Ha jó lesz bele, akkor kerítek még jobbosokat, bár mintha abból is lenne valahol, és akkor ezeket festem, majd cserélem ki, ha nem stimmel bele, akkor a már kiforrott módszerrel, a sajátját festem át. Egyébként, ilyen lenne a gyári szürke, szóval ezt kellene valahogy megközelíteni:

 

szurkekilincs.jpg

 

 Na, megtaláltam a helyet, ahol korábban láttam, na innen vettem az ötletet, és így is kell csinálni magát a szétszedést is:

http://href.hu/x/iq5k

 Egy hét után kihoztam a kocsit a garázsból. Szegénykém iszonyatosan poros volt... Mondjuk az a pár km amit mentem vele elintézte, mert kb viharos szél volt, így a nagyját le is fújta. Még ha aprajával is, de távolodom az olajcserétől, 191240km:

 

dscf0080_800x533.jpg

Pár kép még a műszerfalról, ha már ilyen szürke:

 

 

dscf0097_800x533.jpg

dscf0100_800x533.jpg

dscf0103_800x533.jpg

dscf0105_800x533.jpg

Volt egy hang, ami csak földúton volt jelen, ha lassan döcögött az ember, nyöszögött az ülés. Szépen befújtam a mozgó alkatrészeket a fotelek alján, az állító szerkezeteket, rugókat, úgy néz ki megoldódott a nyöszögés:

 

ulesalatt--1-.jpg

ulesalatt--2-.jpg

Továbbá kicsit laza volt, és ahogy mozgott a könyöklőnek is volt egy kis hangja, ezt is megoldottam, először is kivettem:

 

 

 

dscf0082_800x533.jpg

Ezután szétszedtem, az érintkező felületek kaptak egy kis szilikon spray-t, így ha tud majd mozogni esetleg, akkor sem lesz hangja. Majd összeraktam:

 

dscf0083_800x533.jpg

Ezután egy kis takarítás belülről:

 

 

dscf0101_800x533.jpg

dscf0102_800x533.jpg

dscf0095_800x533.jpg

Illetve a szokásos heti mosás:

 

 

dscf0086_800x533.jpg

dscf0088_800x533.jpg

dscf0091_800x533.jpg

dscf0092_800x533.jpg

dscf0094_800x533.jpg

Közben a kilincsekkel is próbálkoztam tovább, lakkozva ilyenek:

 

 

kilincssz.jpg

kilincssz--2-.jpg

Tökéletesíteni kell még, mert nem olyan, ahogyan azt én szeretném. Egyelőre marad a kocsiban feketén a kilincs.

 Pár új dolog:

 

dscf0112.jpg

Ugyan led téren még amatőr vagyok, de kedvet kaptam pár dologhoz. A zacskóban 6db sárga színű led van, ezeket tervezem közvetlenül beépíteni az elektromosablak kapcsolóiba. Közvetlenül az ábrát világítanák terveim szerint, így erősebbek lennének, és remélhetőleg az élettartamuk hosszabb lesz. A másik hat led extra fényerejű fehér led. Őket a hűthető kesztyűtartó és a műszerfal felső rekeszének megvilágítására szánom. Az ülések felől világítanának terv szerint egyenesen előre, kettőt-kettőt tervezek betenni, a maradék kettőt meg a normál kesztyűtartóba szánom, de ott nem biztos, hogy lesz végül, ott nehéz elhelyezni láthatatlanul. A kis kapcsolókkal pedig ha sikerül megoldanom, akkor kesztyűtartó ajtó nyitásra fog világítani, hiszen úgy van értelme. Az ellenállás kicsit túlméretes, mert jó lenne, ha nem kellene a ledeket sűrűn cserélgetni. 1kOhm-osak. Led szereléssel kapcsolatban egy cikk, segítségül:

 

http://www.anrodiszlec.hu/article_info.php/articles_id/107

 Egyelőre tervek, nem biztos, hogy megvalósítom, de a lehetőség adott.

Ma még kicsit visszatértem hátra a rekeszek fedeléhez. Kaptak még egy kis szigetelőcsíkot, ez konkrétan nyílászáró szigetelés, de tökéletes erre a célra:

 

fenykep0018_800x600.jpg

fenykep0019_800x600.jpg

A bandázsszalagot kipróbáltam vékonyan az ajtók zárjánál is, bejött, finomabb hangja van. Ilyen volt:

 

 

fenykep0020_450x600.jpg

Ilyen lett:

 

 

fenykep0021_450x600.jpg

Egyelőre ledekből kettő került beépítésre. A hűthető kesztyűtartóba kerültek. Jelen pillanatban helyzetjelzővel világítanak, ez még valószínű változni fog, jó lenne fedél nyílásra megoldani, majd meglátom, hogyan tudom megvalósítani. Így néz ki most belülről:

 

fenykep0022_800x600.jpg

Itt ugye nappali körülmények között, amikor nem világít. Így néz ki, amikor helyzetjelzőt kapcsolok:

 

fenykep0023_800x600.jpg

Ilyen sötétben:

fenykep0026_800x600.jpg

fenykep0028_450x600.jpg

Ez meg csak úgy, 191251km:

fenykep0029_800x600.jpg

Volt még egy lötyögősebb része az autónak:

valtogomb.jpg

Ugyan nagyon nem lötyögött, de mégis volt egy kis holtjátéka le-fel irányban is. Ez mondhatni Renault betegség. Viszont egyszerűen orvosolható. Ugyanez a helyzet a Cliokkal, a Meganenal is. Egy Clio kulisszát tudok példaként mutatni:

valtobot.jpg

Alul fogja egy seeger gyűrű (kipufogó felől lehet hozzáférni, hővédő lemezt el kell távolítani), és akkor már jobban látható a kritikus alkatrész, ami miatt esetleg fel-le irányban is tud mozdulni a váltóbot, illetve kicsit kóválygós, lekvárkeverős érzése lehet a sofőrnek.

valtocsuklo.jpg

Na, ezzel van a baj. Abban a kerek gumiszerű dologban egy ilyen van:

 

gomb.jpg

Nos, mivel az egy gumiszerű anyag, így tud kicsit deformálódni, s idővel ez a gömb kotyogni fog benne. Ebből következik a megoldás is. Valamilyen módon feszesebbre kell állítanunk azt a gumit. A legfontosabb, hogy úgy oldjuk meg a dolgot, hogy a bowden ami elöl van, mindig akadály nélkül tudjon mozogni, hiszen a hátramenet ezen múlik. Felülről és alulról kell megpróbálni "kialátételni". Túl vastagon nem lehet, hiszen akkor nem tudnánk a seeger gyűrűt visszatenni, de ha van segítségünk, akkor megoldható. Persze biztosítani kell a gömb és a bowden zsírzását, hogy későbbiekben ne legyen probléma. Ha felül esetleg két részesen oldjuk meg a távtartást, akkor azt úgy kell betenni,hogy megfelelően rögzüljön, nehogy elforduljon idővel, és akadályozza a bowdent. Össze kell rakni, s ezután már van egy kellemes precíz szerkezetünk, mely nem lötyög. Teljesen más érzést ad a váltó, így utólag már bánom, hogy nem csináltam már meg hamarabb a Scenic-en.

 Nézegettem a régi képeket, hogy mi változott az autón belülről. Hát ennyi:

Amikor megvettem, kormányvédővel: 

dscf6192_800x600.jpg

dscf6195_800x600.jpg

 

És jelenleg: 

dscf0102_800x533.jpg

 

120606bel--18-.jpg

 

Egy-két dolog más színű lett, de a legtöbbet még mindig a bőrözés nyomott a latba. Az egyik legjobb döntés volt. A szürke műszerfalról lehetne vitatkozni, ízlések és pofonok, először én is féltem tőle, de már megszerettem így, visszanézve jobban tetszik a jelen állapot, mint a korábbi.

Neki álltam ma a felső kesztyűtartóba is berakni a világítást. Elkezdtem lebontani:

dscf0122_800x533.jpg

Kissé fent is szét kellett szedni, mert úgy döntöttem, hogy a jobb oldali térkép olvasó lámpára fogom kötni:

dscf0123_800x533.jpg

dscf0124_800x533.jpg

Itt pedig a fedő, már előkészítve, rajta a két lyuk a lednek, azért kellett vele babrálni, hogy a belső része szép legyen:

dscf0125_800x533.jpg

Összerakva ennyi látszik belőle:

120606bel--9-.jpg

Ha oldalról közelítek, már látszik:

120606bel--8-.jpg

Világít is:

120606bel--10-.jpg

120606bel--12-.jpg

Természetesen gondoltam a jövőre, Clio bontásból volt kétvezetékes Renault-os csatlakozóm, ezt építettem be, tehát ha le kell venni a műszerfal fedelét, akkor csak szét kell húzni a csatit, és már le is vehető. Az összerakásnál befújtam minden kis fület szilikon spray-vel, ami összefogja a felsőrészt az alsóval, így nem fog nyöszörögni. Amikor műanyag dolgokat illesztek össze, akkor ez egy hatásos módszer a későbbi nyekegés ellen.

A hűthető kesztyűtartóhoz is hozzányúltam, kicseréltem a ledeket, nem tetszett annyira fehéren, így kapott sárgát, sok különbség nem látszik alaphelyzetben:

120606bel--7-.jpg

Mostmár ez a két led is a térkép olvasóval világít együtt:

120606bel--11-.jpg

Belülről kapott egy kis takarítást, lemostam szappanos vízzel minden műanyagot, majd szárazra töröltem, és kapott műszerfalápolót:

120606bel--13-.jpg

120606bel--14-.jpg

120606bel--15-.jpg

120606bel--16-.jpg

120606bel--17-.jpg

120606bel--18-.jpg

120606bel--19-.jpg

120606bel--20-.jpg

Itt pedig sötétebb körülmények között, a kesztyűtartó világítások:

120606bel--21-.jpg

120606bel--22-.jpg

120606bel--1-.jpg

Itt meg csak a nyitott ajtó miatt a lábtér világítás üzemel:

120606bel--2-.jpg

 Ma kicsit a motortérben túrkáltam, meg a kocsi alatt. Sok hasonló autónál szokott előjönni a felső holtponti jeladó elkoszolódása, így gondoltam megnézem, hogyan áll az enyém. Egy jó tanács, hideg motornál csinálja aki nekikezd, különben lesz pár égési sérülés a karján és a kezén. Szóval, hol is van az FHP:

 

120608motal--1-.jpg

120608motal--2-.jpg

Egy hosszabbított 10-es kis krovával könnyen kijön. Az enyémet úgy tettem vissza, ahogyan kivettem, teljesen tiszta volt:

 

 

120608motal--3-.jpg

Ránéztem az olajszintre is, illetve a váltóolajat is ellenőriztem, tökéletesek. A váltó olajat ennél a szárnyas műanyag csavarnál kell ellenőrizni, a lyuk szintjéig kell lennie olajjal:

 

 

120608motal--4-.jpg

Alá is másztam, megnéztem mi újság alul, hogy áll a kipufogón a festék, illetve van-e olaj alul:

 

 

120608motal--5-.jpg

Itt azért látszik, hogy némileg elkezdett leégni elöl a festék, erre számítottam, bár reménykedtem benne, hogy tartani fog, de ez a legmelegebb pontja a rendszernek szinte. Olaj téren még mindig a váltó szimeringnél van egy kis olajnedvesség, illetve egy pici az olajteknő oldalán, a szíjtárcsa felől, de nem csepeg. Azért ne felejtsük el, hogy vettem hozzá másik tömítést, csak még nem került fel. Ha továbbra sem kezd el folyni, vagy csepegni, akkor így marad még.

120608motal--6-.jpg

120608motal--7-.jpg

120608motal--8-.jpg

Ma rászántam magam egy régi probléma megoldására. Valahol az elején tettem be ezt a képet:

 

 

dscf6214_800x600.jpg

Ki volt esve a helyzetjelző búrája. Próbáltam kivenni a lámpát a lökhárító leszedése nélkül, a csavarokat ki is lehet venni, de sajnos a lámpa nem jön ki. Így ma levettem a lökhárítót:

 

 

120608motal--9-.jpg

Legalább láttam mi van alatta, szép egészséges, tuti nem volt sérülve.Egyébként a lökhárító leszedéséhez a két első keréknél ki kell venni a csavarokat, amikkel a dobműanyag van a lökhárítóhoz fogatva, ekkor azokat a műanyagokat ki lehet fordítani, és hozzá lehet férni a két csavarhoz, melyek a lökhárító sarkainál vannak, és felfelé fogják oda a kasznihoz. Elöl van még egy csavar, középen a motortető zárjánál, ha azt is kivesszük, akkor már jön a lökös. A két ködlámpából a csatit ki kell húzni, a lámpamosó csöve enged annyit, hogy így le tudjuk tenni a lökhárítót.

 

 

120608motal--10-.jpg

Na, itt látható, hogy miért nem jön ki a lámpa a lökhárító leszedése nélkül:

 

 

120608motal--11-.jpg

Ott egy fekete lemez keresztben. Gondolom merevítő céllal van ott, vagy csak azért, hogy a lámpa véletlenül se jöjjön ki. Szóval ennek a két csavarját is ki kell szedni, akkor már ki fog jönni a lámpa. Akkor már nem hiába vesszük ki az alsó csavart is:

 

 

120608motal--15-.jpg

120608motal--16-.jpg

Ezután a lámpa a kezemben volt, most jött a neheze. Igazából azért nincs még feketére lefújva belül, mint a sportway vagy rx4 változatnak, mert tudom, hogyha egyszer szétszedném, onnantól párásodna. Illetve féltem a búrát is a töréstől. Szóval, nekiálltam csipesszel, lapos csavarhúzóval a helyzetjelző izzójának lyukán keresztül vissza igazgatni a kis búrát. Forgattam, piszkáltam, kb egy óra alatt sikerült:

 

 

120608motal--12-.jpg

120608motal--13-.jpg

Lámpa nélkül, legalább lehet kicsit jobban kitakarítani:

 

 

120608motal--14-.jpg

Az összerakás után, kipróbálva:

 

 

120608motal--17-.jpg

Végre. Ezután egy kis motortisztogatás, mert poros volt már:

 

 

120608motal--18-.jpg

Utolért engem is a Megane-osok és Scenicesek örök problémája, a levegő beszívó cső szétnyílt. Fog majd kapni univerzális csövet, azt majd szépen bebandázsolom, hogy hasonló legyen az eredetihez, addig is ideiglenes megoldásként kapott egy darab ilyen csövet a régire, és végig szigszalagoztam:

 

 

120608motal--19-.jpg

120608motal--20-.jpg

Tisztogatás tovább:

 

 

120608motal--21-.jpg

120608motal--22-.jpg

Ekkor ide értem:

 

 

120608motal--23-.jpg

Csak nem kellene ezeket a vezetékeket csupaszon hagyni, főleg, hogy a Clio bontásból maradt gégecső, így megkapták:

 

 

120608motal--24-.jpg

Nézek még egy kisebbet majd az olajgomba zöld kábelére is, ne legyen ott szabadon. Mivel picit mérges vagyok amiért a drágább hőálló festék nem vált be, így kap most teszkós rally kipufogó festéket, megcsiszoltam kicsit a kipuffot, és lefestettem vele:

 

 

120608motal--25-.jpg

120608motal--26-.jpg

120608motal--27-.jpg

Ránéztem milyenek a féknyergek belülről, kívülről szépek, úgy látszik az kellett neki, hogy kétszer legyen lefestve, így van rajta kb 4 réteg, így már úgynéz ki tartós:

 

 

120608motal--28-.jpg

120608motal--29-.jpg

Hátul már nincs olyan melege a festéknek a kipufogón, ott nem kellett javítani:

 

 

120608motal--30-.jpg

120608motal--31-.jpg

Hát igen, kicsit piszkos az alja most, majd kap egy mosást. Korábban amikor alvázvédőzve lett az alja, akkor volt egy hely, ahol megfolyt az alvázvédő, és úgy nézett ki, mintha meg lenne hajolva az alváz:

 

 

120608motal--32-.jpg

A korábbi képen talán jobban látszik:

 

potty.jpg

 

A kereszttartón látszik, na, ezt egyszerűen levágtam szikével, kicsit körben megtakarítottam, és picit megkentem:

 

 

120608motal--33-.jpg

120608motal--34-.jpg

120608motal--35-.jpg

Így már szebb. Amit még csináltam a kocsin, azt már nem fényképeztem, körben megint volt pár fekete pötty a kasznin, megint felcsapott valahol egy kis szurkot, ezeket a pöttyöket tüntettem még el, pont úgy, mint anno a küszöb alvázvédőzésénél. Egyékbént ma amikor mentem vele, még a rádiót is kikapcsoltam, határozottam élveztem a csendességét. A váltó is nagyon pöpec így, pontos, nagyon kellemes.  Mostmár kezd alakulni a kocsi.

Ma találtam vékonyabb Renault-os gégecsövet, így az olajgomba kábele is elrejtődött. Előtte:

 

120608motal--24-.jpg

Utána:

 

 

120613tel--1-.jpg

Lefényképeztem az aktívszénszűrőt, ezen van rajta a canister szelep, ez sokaknak elég hangos, így ha valaki alapjárat feletti fordulaton relé hang szerű kerregést hall, akkor ezt az alkatrészt hallgassa meg:

 

 

120613tel--2-.jpg

Ebben ugyan nem kerreg, de a Megane-ban volt pici hangja, ami ugyan természetes ha már kopottabb, de akkor is zavaró. Mivel ma semmi egyebet nem csináltam, így csak leöblítettem, mert már eléggé poros volt, és pár telefonos kép, a már megszokott pozitúrákban:

 

 

120613tel--3-.jpg

120613tel--4-.jpg

120613tel--5-.jpg

120613tel--6-.jpg

120613tel--7-.jpg

120613tel--8-.jpg

120613tel--9-.jpg

120613tel--11-.jpg

120613tel--12-.jpg

120613tel--13-.jpg

120613tel--14-.jpg

120613tel--16-.jpg

És erre való a hűthető kesztyűtartó:

 

 

120613tel--15-.jpg

Na jó, ha hűteni akarjuk, akkor ki kell nyitni a kis szellőzőjét a tartónak, és bekapcsolni a klímát, de úgy nem olyan vészes. Egyszer nekem valaki azt mondta, hogy inkább csak arra való, hogy ne melegedjen olyan gyorsan fel valami hideg, amit beteszünk. Nálam rendesen dolgozik, és szépen le tudja hűteni ezt a két italt biztosan.

Volt ma próba műszakin az autó. Kíváncsi voltam rá, hogy van-e valami, amit ki kell majd rajta cserélnem, mert közelgett az igazi műszaki. A szerelő srácok megnézték, tesztelték a dolgait. Büszke voltam a kocsira, minden eredménye kitűnő, minden tökéletes rajta. Kérdezték, hogy akkor mehet rá az éles műszaki? Hát, egye fene, úgyse sok lenne már, külön ezért a próbáért akkor nem kell fizetni, meg egyébként is árat fognak emelni jövő hónaptól, ha minden igaz. Kérdeztem a srácokat, hogy szerelő szemmel milyennek látják az autót, és hát idézem: "ó, hát új ezen még a szűzmária is...". Vicces volt, mindenesetre, közben nyomon követtem, ahogy mindig rácsodálkoznak egy-egy dologra... Örülök, hogy rendben van a kocsi. Mostmár nem kell tartanom a szmogriadótól sem, végre nem piros a plakett hátul, hanem kék, ugye egy korábbi elírás miatt volt piros a környezetvédelmi matrica színe, így most ingyen kaptam új forgalmit, csak a matrica 585ft-os árát kellett kifizetni. Okmányiroda is letudva, mert ugye forgalmit ott cserélnek, most egy darabig nincs gond a kocsival.

És nem maradjon kép nélkül ez a nap sem, egy kép a vizsgaállomáson, a tükörből szemben visszakacsint a helyzetjelzője:

 

120614muszaki--1-.jpg

És a km óra állás műszakinál:

 

120614muszaki--2-.jpg

Sajnos másra most nem volt időm, bicikliket szereltem, azért az fura, hogy a két biciklitől sokkal olajosabb lettem, mint amikor mondjuk kocsit szerelek...